جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند
سرخط خبرها

مشاور رئیس جمهور: در فتنه ۸۸ مردم کار را تمام کردند و به صحنه آمدند | دعوا بر سر ایران قوی بوده است

  • کد خبر: ۲۰۲۹۹۰
  • ۰۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مشاور رئیس جمهور: در فتنه ۸۸ مردم کار را تمام کردند و به صحنه آمدند | دعوا بر سر ایران قوی بوده است
مشاور رئیس‌جمهور در مورد روحانیت گفت: در فتنه ۸۸ مردم بودند که کار را تمام کردند و به صحنه آمدند و به غائله خاتمه دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، در بزرگداشت روز ۹ دی‌ «روز بصیرت و میثاق با ولایت» که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی، مشاور رئیس‌جمهور در امور حوزه و روحانیت با بیان اینکه یکی از کار‌های انقلابی بازگو کردن رویداد‌های انقلاب برای مردم است، اظهار کرد: رمز و راز رویش انقلاب همین است که ابعاد آن را در قالب بیان مناسبت‌ها برای مردم تبیین کنیم.

وی افزود: روز ۹ دی روزی فراموش‌نشدنی است که ملت ایران در این روز، سرفصل جدیدی در تاریخ انقلاب اسلامی ایجاد کردند و ذیل آن مطالب پندآموزی وجود دارد. البته آموزه‌های این روز را که مردم دست‌اندرکار خلق آن بودند را خود مردم مطلع هستند، ولی بیان آن برای تبیین گران لازم است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی در ادامه گفت: موج انقلاب اسلامی ایران مانند زلزله‌ای بود که جریان‌های سیاسی بین‌الملل را به‌هم ریخت و زیرورو کرد. البته دشمن در ابتدا متوجه عمق و قدرت این حرکت نبود اما روحیه‌ای که برگرفته از اسلام و قرآن بود، موجب شد که هرچه دشمن بیشتر فشار می‌آورد، مقاومت مردم هم افزایش می‌یافت.

وی تأکید کرد: در شکل‌گیری این جریان، هدف عالی مردم، خدا بود و این روحیه بود که انقلاب را به اینجا رساند و امروز هم طرح مستکبران را به هم می‌ریزد. همین موج انقلاب است که در سایر سرزمین‌های اسلامی اعم از غزه و لبنان امتداد یافته است.

ملت، فتنه‌ها را با عزت پشت سر گذاشت

مشاور رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، از روز اول انقلاب هر روز یک فتنه و بحران داشتیم که ملت آن را با عزت پشت سر گذاشت. ۸ سال دفاع مقدس، تحریم اقتصادی، ترور‌ها و نفوذ، مسائلی است که می‌توان آن را ذیل سرفصل فتنه‌ها تعریف کرد.

وی افزود: فتنه در اصطلاح یک جریان اجتماعی داخلی است که با محتوای شیطنت‌آمیز و از طریق آشوب و بلوا نظام اجتماعی را به هم می‌ریزد و سقوط نظام را دنبال می‌کند. فتنه پدیده‌ای اجتماعی است که با انگیزه دشمنی به وجود می‌آید، به دنبال آشوب و به‌هم ریختن نظم اجتماعی و توسعه نافرمانی مدنی است و لباس حق می‌پوشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی خاطرنشان کرد: فتنه، ترکیبی از عوامل متعدد است که مؤلفه‌های آن عبارت از ارتباط معنادار عوامل داخلی ناسالم با عوامل خارجی، فعال شدن عناصر قدرت‌طلب، هنجارشکنی و عبور از مرز‌های قانونی و اردوکشی‌های خیابانی. فتنه یک بستر می‌خواهد و در فتنه ۸۸ نیز ناراضی‌هایی که به خواسته‌های نامشروع خود نرسیدند، با شبهه پراکنی بستر آن را ایجاد کردند.

وی افزود: فتنه ۸۸ شامل خسارت‌های فراوانی از جمله خیانت به آرای مردم، بی‌احترامی به امام (ره) و احکام اسلام بود. دشمن از درون نظام و از چهره‌های نزدیک به محور امام (ره) نیرو گرفت. اما این مردم بودند که کار را تمام کردند، به صحنه آمدند و به غائله خاتمه دادند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تقوی تأکید کرد: باید از این‌گونه مسائل پند بگیریم و از دشمن هم غافل نمانیم. دشمن دست از سر ما برنداشته است. اما دشمن باید بداند که ما ایستاده‌ایم. مرام مردم ایران همیشه مرام علوی بوده است و انقلاب در زیر چتر ولایت علوی پیش رفته است. دعوا‌هایی هم که دشمن عامل آن بوده، دعوا بر سر بنزین و حجاب نیست، بلکه دعوا بر سر ایران قوی بوده است.

وی در پایان با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، یاد و خاطره این سردار فداکار و وفادار به انقلاب را گرامی داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->